Kundetilfredshed
Nordjyllands Trafikselskab (NT) laver en kundetilfredshedsundersøgelse i NJ’s tog en gang i kvartalet. Kundeundersøgelsen foregår ved, at en interviewer fra NT’s samarbejdspartner kommer rundt i toget og stiller spørgsmål til kunderne. Der spørges bl.a. om følgende ting:
- Togets overholdelse af køreplanen
- Mulighed for siddeplads
- Siddekomfort
- Togpersonalets service og fremtræden
- Indeklima i toget (temperatur, udluftning, træk mv.)
- Indvendig rengøring i toget
- Indvendig vedligeholdelse i toget
- Støjniveauet i toget (fra motor, ventilationssystem, døre m.m)
- Information i toget om næste stop (display og udråb)
- Rejsetiden for denne tur
- Togets afgang- og ankomsttidspunkter
- Antallet af afgange på denne togrute
- Information ved forsinkelser og udgåede ture
- Information ved stationerne
- Venteforhold ved stationerne
- Muligheder for omstigning til andre ruter
- Ventetiden ved skift til andre tog eller busser
Spørgsmålene besvares på en skala fra 0 – 10, hvor 0 er meget utilfreds og 10 er meget tilfreds.
Resultaterne samles af NT og offentliggøres minimum én gang årligt på: https://www.nordjyllandstrafikselskab.dk/om-nt/kundeundersoegelser
NJ er forpligtet til at følge op på forslag til forbedringer fra kunderne og evt. gøre tiltag i forhold til resultatet af kundetilfredshedsundersøgelserne.